Despre feedbackul în organizație

feedback_in_organizatie

Cine se trezește de dimineața cu Bizz Club nu e somnoros toată ziua, ci creativ cât e ziua de lungă. Chiar dacă trăim vremuri dificile, oamenii optimiști și încrezători nu încetează din a căuta permanent soluții.

Au fost peste 30 de membri la azi, la ediția cu numărul 11 Bizz club moderată de Daniel Cioancă, cu toate că întâlnirea a fost online.

Toată lumea e focusată pe găsirea de soluții și pe crearea de noi oportunități. Pentru că atunci când încerci să creezi valoare, să fii creativ, să nu rămâi blocat în trecut, creezi automat și noi oportunități.

Cu acest gând am dat startul ședinței noastre, așa că în loc de gemul de la micul dejun, ne-am delectat cu un Jamboard inedit cu gust de oportunități, soluții și feedback.

Concret, fiecare membru a afișat în ”platoul” mare câte o întrebare/problemă cu care se confruntă în această perioadă, iar toți ceilalți ”chefi” au venit cu câte un ingredient/soluție care să facă mai digerabilă situația.

Toți membrii sunt ca într-o familie, iar acest lucru e garanția faptului că fiecare va depăși cu success această perioadă dificilă.

Ulterior, Marius Veleșcu a povestit despre firma sa, Barrier Vacuum Bags. Am aflat că este de peste 9 ani pe piață, producând pungi de vid cu barieră și ambalaje personalizate. Face diferența prin faptul că mereu e focusat pe inovație, dezvoltare și soluții creative.

Momentul de training a fost susținut de Radu Nechita, manager, trainer și coach în companii naționale, dar și în propria afacere, Mentor Training.

Iată câteva aspecte esențiale pe care le-a punctat:

  • Cel mai important instrument de motivare este activitatea dublată:
  • pe de o parte, managerul se implică activ, lucrează împreună cu angajatul, îi oferă feedback imediat, ajustează în timp real task-urile
  • iar pe de altă parte, manangerul devine observator obiectiv. Este acel moment în care angajatul știe ce are de făcut, și-a dezvoltat abilitățile necesare și este perfect stăpân pe situație.
  • De asemenea, Radu a adus în discuție și două concepte care țin de oferirea feedback-ului: PLUS și DELTA.
  • PLUS face referire la punctarea lucrurile care au funcționat bine, iar DELTA își propune să identifice aspectele ce ar trebui îmbunătățite. Cuvântul cheie e ”îmbunătățire” pentru că prin această metodă accentul cade pe lucrurile care ar putea fi îmbunătățite, nu pe aspectele negative.
  • Cele trei botezuri ale managerului sunt: procesul de angajare, momentul în care primești feedback de la un om din echipa ta și momentul concedierii. Aceste trei procese se numesc botezuri, deoarece nu sunt lucruri ușor de făcut.
  • Bless in a mess –  este un principiu asiatic ce se referă la găsirea părților pozitive atunci când este o situație de criză.
  • Radu a recomandat discuții cu clienții pentru a afla care sunt nevoile lor, pentru a-i ajuta și a găsi împreună soluții creative, mutual benefice.

Întâlnirea s-a încheiat apoteotic cu un joc propus de Radu, o acțiune concretă sugerată de Răzvan Zvorișteanu și ideea că fiecare trebuie să depășească momentul de panică, să gândească în perspectivă și să se antreneze intens pentru noua economie.

Te așteptăm și pe tine în clubul nostru pentru că la intersecția mai multor minți cu idei creative se găsește întotdeauna soluția salvatoare.

Pe curând!