Despre clienți și leadership

-16 grade. Am zis că aplicația de pe telefon face parte din categoria surselor de informații false. O căutare pe net … același rezultat … hmmm e o conspirație îmi zic …. apelez și la un observator neconectat la Internet (încă) … mașina … faptul că abia reușesc să deschid portiera îmi dă un fior de tip Gabriel Garcia Marquez – cronica unei temperaturi anunțate: -16.

Atunci mi-am zis că probabil e ceva în neregulă cu calendarul … nu poate fi astăzi 1 MARTIE … unde sunt ghioceii, zambilele sau toporașii?? … dar nu … și calendarul este ok pentru că astăzi am eu prezentarea de firmă …și e programată pentru 1 Martie.

Pe drumul către întâlnirea bizz mi-am amintit de versurile unei poezii de Adrian Păunescu ”Ce dacă vine primăvara, / Atâta iarnă e în noi / Că martie se poate duce / Cu toți cocorii înapoi” … și m-am gândit pentru câteva minute la întrebarea: Care dintre cele douî ierni este cea cu adevărat problematică ….iarna de afară (-16 grade) sau cea din sufletele noastre.

Partea bună că la bizz.club Iași atmosfera este întotdeauna de vară în priviri, în gânduri, în cuvinte și le mulțumesc membrilor și invitaților de astăzi pentru asta.

Amfitrionul întălnirii a fost Răzvan Zvorișteanu, ce a reușit să creeze prin discurs și prin imagini un ambient specific zilei de 1 Martie.

După cum vă spuneam, prezentarea Spotlight de astăzi mi-a aparținut. A fost o coincidență plăcută cu faptul că de curând vehiculul juridic numit Business Development Partners a împlinit 4 ani.

Am reușit, cred, să arăt că marketingul, fie el digital sau nu, ”începe” atunci când atât pentru consultant, cât mai ales pentru antreprenor sunt foarte clare câteva specte esențiale:

  • care este oferta reală pe care o are și în ce piață activează cu adevărat;
  • cine îi sunt clienții și cât de bine le cunoaște nevoile, dorințele și așteptările;
  • care sunt tipurile de relații pe care le stabilește cu clienții;
  • care sunt canalele prin care comunică, livrează, se promovează, interacționează cu clienții și prospecții;
  • cum face bani.

Imediat ce toate aceste aspecte sunt definite și asumate putem trece la marketing, inclusiv online, dar despre marketing online putem povesti și la o cafea așa că hai să stabilm o întălnire.

Momentul de training de astăzi, în accepțiunea mea, a fost unul perfect. Am avut un invitat deosebit (mulțumim Daniel Cioancă) … un american autentic cu un accent texan cum numai la Austin sau la Huston mai poți auzi: Gene Duckro.

Cu o experiență de peste 40 de ani în training și business a reușit în 30 de minute să ne furnizeze un veritabil seminar despre leadership, focus, atitudine, dar dincolo de toate astea ne-a fascinat energia și pasiunea emanate pentru tema prezentată,  reușind să ne molipsească pe toți cei prezenți de … optimism (.. viața e frumoasă a fost una din concluziile noastre).

Nu pot să nu vă arăt, sigur fiind că o să apreciați, o pagină din materialele pe care ni le-a împărțit cu gnerozitate. Mulțumim Gene pentru o dimineață frumoasă!

Și ca să închei într-o notă optimistă, vă las cu versurile lui George Coșbuc:

După-atâta frig şi ceaţă

Iar s-arată soarele.

De-acum nu ne mai îngheaţă

Nasul şi picioarele!

Cu narcişi, cu crini, cu lotuşi

Timpul cald s-apropie.

Primăvara asta totuşi

Nu-i decât o copie.