De ce are nevoie compania ta în vremuri de criză?

Punctuali și persistenți, așa cum le stă bine antreprenorilor de succes, ne-am revăzut și astăzi la întâlnirea online bizz.club Iași, singurul club de networking din Iași.

Așa cum ne-am obișnuit deja, întâlnirea a debutat cu un citat ” Cel care nu-și schimbă niciodată opiniile și nu-și corectează greșelile, nu va deveni niciodată mai înțelept.”

Subscriem cu toții acestui gând și mergem mai departe cu ideea că fiecare caută să se adapteze, să se reinventeze și să facă față acestei perioade de grea încercare.

Despre metoda de a ne adapta businessul și a crea oportunități valoroase de dezvoltare prin strategii de marketing eficiente, am discutat cu Călin Biriș, Senior Partener la Loopaa Marcom.

Călin și-a început prezentarea răspunzând la întrebarea ”Dacă e indicat să oprim sau nu campaniile de marketing în această perioadă?” 

 ”Depinde de companie”, spune el.

Dacă, de exemplu, este vorba de o companie care vinde electrocasnice, indicat ar fi să continue campaniile, în schimb, dacă e vorba de un cabinet stomatologic, utilitatea campaniilor nu există.

Important e să ne adaptăm, să aflăm ce dorințe de achiziție există în momentul actual (folosindu-ne de trends.google.com), să determinăm care sunt beneficiile pe care le caută clienții la noi, iar în funcție de acele beneficii să conturăm produsele și serviciile de care au nevoie.

Gândește în perspectivă și amintește-ți că și criza asta va trece

Pentru a ne pregăti strategic după ce va trece criza, e indicat să ne creștem comunitatea de potențiali clienți, pentru a-i trage în businees-ul nostru după ce furtună se va potoli.

Testați, testați și iar testați

Testați diferite campanii, publicurile țintă, ce produse se vând și care se pliază pe nevoile actuale ale clienților. 

De asemenea, pentru a avea o strategie de comunicare coerentă și corectă e indicat să identificăm ce reclame rulează competitorii noștri, apelând la Facebook Ads Library .

Redefinirea ofertei

În ceea ce privește ideea de venituri, redefinirea ofertei e o soluție la îndemână. Fie că vorbim de livrarea produselor la domiciliu, orientarea spre online sau pe oferirea de servicii care nu implică prea multă interacțiune, fii flexibil și caută soluții, adaptând oferta în funcție de cerința pieței.

Alte idei subliniate de Călin:

  • Să oferi garanția siguranței și dezinfecției pentru produsele pe care le vinzi. Multe companii fac o greșeală pentru că nu arată cum dezinfectează produsele
  • Să fructifici oportunitățile: ai ocazia să angajezi oamenii mai buni, pentru că multe companii dau oameni afară, lucru care nu este recomandat
  • Să adaptezi scopul companiei în funcție de beneficiul pe care îl percepe clientul îți poate oferi prilejul să descoperi produse și servicii noi pe care să le oferi.
  • Să gândești în perspectivă, ce se va întâmpla peste 3 luni, să-ți diverfici oferta, să-ți pui la punct comunicarea online, să crești baza de abonați, notoritatea brandului
  • Să valorifici oportunitatea de a investi, de a cumpăra mai ieftin, de a te extinde, profitând de prețurile de acum
  • Crearea campaniilor de Lead Generation, promovare pe youtube, promovare pe Linked In  pentru cei care vând b2b
  • Campanii cu influenceri și micro-influenceri
  • Marketing afiliat
  • Crearea de conținut util pentru blog și paginile de Social Media

În final, Călin Biriș recomandă cu căldură crearea de parteneriate pentru că acest lucru poate crește semnificativ șansa de vânzare, oportunitatea de a găsi soluții și viziuni noi și posibilitatea de a-ți extinde atât perspectiva cât și afacerea. 

Te așteptăm și pe tine la Bizz.club, locul unde oferim sprijin reciproc, educație în afaceri și recomandări pentru problemele cu care te confrunți în business-ul tău.